fredag 27 februari 2015

Young Hearts Run Free

Från bloggen funkygog
#Discofredag är idag lite mer seriösa än vanligt. Vi vill slå ett slag för alla människors rätt att vara de som de vill vara och leva det liv som de vill leva.
Därför vill vi tipsa om att gå in och titta på "Idag känner jag mig hel när jag ser mig i spegeln".

Dagens låt går på samma tema. Var sann mot dig själv!

It's high time now, just one crack at life Who wants to live in trouble and strife My mind must be free to learn all I can about me, mmm

Canzetta Maria Staton, eller Candi kort och gott, vandrar över genrerna. Från Gospel till soul via disco åter till gospel. Hennes karriär började redan på 1950-talet och hon är fortfarande aktiv även om det är ett halvår sedan senaste konserten. Med tanke på att hon vid det här laget har hunnit bli 75 år (född 1940) så kan hon kanske behöva ta det lite lugnare.
Dagens låt är den  i mitt tycke bästa låten hon har gjort och kombinerar smärta och livsglädje på ett sätt som bara kan matchas av ja....livet självt.
Bakgrunden till låtens text står att finna i Candis eget liv. Producenten David Crawford frågade Candi hur livet var och Candi som just då var i ett destruktivt förhållande berättade. David antecknade och sa.
You know, I’m gonna write you a song. I’m gonna write you a song that's gonna last forever.
Han lyckades!
Så till Sara och alla ni andra discoprinsessor och prinsar RUN FREE!!! Det är discofredag!








Inga kommentarer: